Ledig tjänst: Säljare →

Ledig tjänst: Säljare

Vill du en bli
en del av familjen?

Vi växer och behöver en ny härlig personlighet som tar hand om våra kunder i Göteborg.

Vårt göteborgska arv och vår närvaro i staden är för oss otroligt viktig. Det var här allt började för 129 år sedan, redan 1891. Sedan dess har det hänt mycket och vi är nu starkt positionerade på restauranger, i kaffe- och tebutiker och inom cafélivet i stan med våra espressos, bryggkaffen och teer. Hela Sverige är vår marknad, men vi rostar och verkar i Göteborg. Din roll som säljare i Göteborg blir därmed central och mycket viktig för oss som den lokalt starka kaffeaktör vi är. Vi söker en person med passion för kaffe, en näsa för affärer och ett hjärta som slår för starka relationer.

Heltidstjänsten innefattar säljbearbetning inom HORECA (hotell, restaurang och café) med utgångspunkt och distrikt i Göteborg. Tjänsten innebär både befintlig kundbearbetning och nykundsbearbetning.

Bakgrund

Vi ser helst att du har erfarenhet inom café och restaurang, eller att du kanske bara hängt ordentligt mycket i svängen och har en känsla för branschen och dess speciella tugg. Att du har ett genuint intresse för mat och dryck, älskar försäljning och att du är en självgående och ansvarstagande kaffedrickare är däremot ett krav.

Huvuduppgift

Att skapa lönsamma och långsiktiga affärsrelationer med kunder inom affärsområdena Office Coffee och HORECA med Fokus på det senare.

Löpande försäljning

  • Att årligen budgetera ditt affärsområde.
  • Att årligen i samråd med marknad och försäljningschef utarbeta en marknadsplan för ditt affärsområde.
  • Att skapa offerter och avtalsförslag samt presentera dessa för kund.
  • Att utveckla befintlig kundstock.
  • Att självständigt söka upp nya Prospekts och boka kundbesök därefter.
  • Att veckovis rapportera försäljning och aktiviteter till försäljningschef. Att medverka på mässor och event både under och utanför arbetstid.

Kaffeutbildningar

Utbilda kunder och dess personal i kaffe och espressokunskap samt hantering av våra saluförda maskiner. Allt för att kunden skall bli trygg i vår produkt och för att säkerställa kvalitén på kaffet i koppen.

Denna beskrivning tror vi passar in på dig som söker:

  • Du gillar att tala inför människor och sprida Bergstrands budskap
  • Du är inte rädd för att nyttja och utforska sociala medier
  • Du har körkort
  • Du gillar att bo på hotell ibland
  • Du är väl bevandrad i Microsoft Office – Word, Excel och Powerpoint
  • Du talar och skriver på engelska
  • Du har dokumenterad säljerfarenhet
  • Du har ett starkt intresse för mat och dryck
  • Du har ett stort driv, är självgående och ansvarstagande
  • Du har gymnasiekompetens och gärna någon eftergymnasial utbildning

Tidsplan

Vi planerar att tjänsten skall vara tillsatt senast 1 september.
Intervjuer i vecka 26 och 32.

Placering

Du utgår från kontoret och rosteriet på Ringön i Göteborg.

Detaljer

Tjänstebil
Telefon
Dator
Fast lön + en rörlig del
6 veckors semester

Ansök

Frågor och kaffesnack, Personligt brev, Video CV och CV skickas till mattias@bergstrands.se

Försäljningschef
Mattias Sahlin Agård
mattias@bergstrands.se
+46 708 420 493